Klockan är inte ens ett

Klockan är inte ens ett och jag är redan hemma! Rekord tror jag för denna hektiska vecka som varit. Och det är ju till å me fredag! Men här finns det typ ingen skillnad på veckodagarna än så länge iaf.. 
 
Förutom en sak då, idag hade vi intensive french seminar innan skolan drar igång på riktigt den 10 september. French seminar, ja vart ska jag börja. Igår hade vi ett franska test som jag praktiskt taget lämnade blankt, tänk om man råkar kryssa i rätt och hamnar i en mycket svårare grupp?! I alla fall, jag hamnade i nybörjargruppen, phu. 
Det var praktiskt taget jag, Paulin från Sverige, ett par från USA och Hawaii och en maaassa asiater. 9 började vi imorse och det var slut 17.30(!) tufft måste jag erkänna. Skolsystemet här är annorlunda, men har oftast klasser hela dagen, men kan vara ledig någon dag i veckan eller ett par eftermiddagar och du MÅSTE vara på varje föreläsning för att kunna få ut ditt betyg! Man måste även vara sjukt mkt mer aktiv på dessa också jämfört med Sverige.
 
Men det ska nog kunna gå!
 
Efter föreläsningen så var det bara hem och svira om för att gå ut och äta, min första riktiga måltid! Wooo! Aloha heter de som välkomnar oss international students och ikväll anordnade de en middag på en restaurang här i stan och efteråt gick vi till en bar där de skolan tydligen även har tillgång till övervåningen, elelr någon slags terass där vi nu suttit och druckit öl :) Elena kände sig dock trött och skulle gå hem, och japp. Det gjorde jag också, det har varit en sjukt seg dag idag så vi gick hem tillsammans och ska försöka få en riktigt god sömn i natt för en gångs skull :)
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0