Cheese tasting in class!

Herregud vilken kväll det var igår! Kom hem efter fyra ngngång och idag började skolan 9 som vanligt och slutade vid fem. Eller egentligen var vi klara vid tre men tydligen får våra lärare inte släppa oss innan!? Hur sjukt är inte det?! De försökte komma på grejer vi skulle göra men nja.. det blev sådär.. Denna kurs har varit nu i två dagar och slutar imorgon, då vi har vår exam. Multiple chocie och chokladprovning(!) Hur dumt låter inte detta?! Sitter hemma nu och skriver rent mina anteckningar från dessa dagar. Ikväll är det ju självklart fest igen. Födelsedagskalas och sedan har de franska studenterna fest.. Får se om jag går! Det känns som sommaren bara förlängs, och när ska jag ta igen all sömn jag missat i sommar?! Den fortsätter ju bara haha. Men jag lider inte av det. Det kan jag ta igen när jag blir pensionär eller ngt :)
 
Konstigt nog känner jag ändå för att lägga mig i tid ikväll, en vi får se :)
Kursen vi läser nu heter ngt liknande "Tourism, Tradition and Trends" Snackar bara om turism och mat i frankrike sedan urminnes tider. Och idag fick vi reda på hur man gör vin, mouserrande vin och champagne exempelvis.. Och vi hade cheese tasting! 11 olika ostar fick vi prova, men egentligen gör fransmännen 360(!) olika ostar! I'm in heaven!!!
 
 
 
 
Ska försöka slänga upp lite bilder senare men här är ngra från igår!
Eller ja just det, man kanske måste ha en kamera om man ska lägga upp bilder?! Först trodde jag en av mina kameror blivit stulen men det visade sig att en av fransmännen hade den. DEn andra vet jag att samma person hade i måndags och tog en massa och sen tappade jag bort honom. Så nu har han BÅDA mina kameror haha. Och inte minns jag vad han heter och hittar inte honom på fb.. men jag träffar alltid på honom ute iaf så jag hoppas att han ngngång tar med sig den! Han fattar inte själva varför han råkat komma hem med båda mina kameror haha. Gillar han rosa?!
I alla fall. Elena köpte en ny kamera så jag kanske kan sno lite bilder från henne. Hon hade ett par när jag var med och gjorde den mest underliga lek iaf!
Har ngra på telefonen också ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0