Bildregn från La Rochelle

Nu äntligen har jag fått in alla bilder från helgen! I lördags morse gick vi till tågstationen och tog första bästa tåg till LA Rochelle. Vi var väl närmare 25 st och ca 20 var redan där.. När vi väl kom till tågstationen stod vi i kö, jag vet inte hur länge men jag såg nästan gråa hår växa fram på de flesta. 4 minuter kvar till tåget går, VARFÖR GÅR INTE KÖN FORTARE?!?!
 
Två finnar hör några av oss prata svenska och de smiter förbbi, köper bildetter till tio av oss, de springer mot tåget. Resten är kvar och tar samma man som dem. 30 sekunder kvar och där hade vi biljetterna! SPRANG som galningar och där kom vi alla in i tåget preciiiiiis innan dörrarna stängdes. phu. Nästa hade inte gått förrän en timma senare.
 
Framme i La Rochelle stekte solen ovh vi gick mot stranden. Riktigt fint, vattnet var faktiskt varmt och till lunch åt vi på den godaste restaurangen hittills! De var massa goda sallader och jag testade musslor! Vi åkte tillbaka dagen efter och då var det jag som beställde in musslor! Så himlans förska och goda :)
 
När vi satt på restaurangen och kollade ut mot havet började vi undra, är det sjögra eller vad är det för äckligt i vattnet?! Och helt plötsligt var alla människor Jesus himself! Alla gick på vattnet! Tidvattnet hade hunnit dra sig tillbaka och nu var man tvungen att gå flera hundra meter i lera för att kunna doppa sig!
 
Vad kunde vi se från stranden? Om inte självaste Fort Boyard! Fångarna på fortet, here we come! Det kommer nog bli minst en tripp till dit så man får åka ut och se på fortet :)
 
Riktig mysig helg i alla fall med massa god mat (hittade även ett riktigt gott sushiställe!!) och självklart en del fest ;)
 
Slänger upp en massa bilder! Enjoy!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0