Arcachon - La Dune du Pyla

Denna helg har varit helt underbar! Sara frågar mig i fredags om jag vill med och campa till Arcachon, tydligen finns det ngn "Dune" där. Ja men visst det kan jag väl, men vadå. Vill ni kolla på sanddynor eller vad är det? 
 
I alla fall så skulle de ta bilen och bo i någon stuga på en camping så jag och Elena bestämmer oss för att följa med henne, Thomas och Robert. Men undertiden ändras våra planer och jag och Elena hänger på Ben och hans två vänner från Tyskland. Samma plats, bara en annan bil, stugorna bredvid varandra :) 
 
Det visade sig att detta inte var vilken strand som helst. Tydligen är det Europas största sanddyn (säger mans å?!) Och det märktes kan jag lova! På campingen såg man den, och där skulle vi klättra upp. Som tur var fanns det en trappa upp. Sen fick man ta sig ner själv. Det man inte förstod då var att sen måste vi Gå hela vägen upp i SAND! Skulle nog ta 5 minuter om det inte varit sand! Nu tog det 20-30 min, man var ju tvungen att ta paus. Vilken workout vi fick hahah!
 
Tydligen är denna plats inte så välkänd, men ack så fint! Något jag varmt rekommenderar! :) Ligger söder om Bordeaux och tog väl lite drygt tre timmar med bil härifrån..
 
Senare på kvällen gick även hälften av oss tillbaka för att se solnedgången. Denna gång var vi något smartare och stannade på toppen ;)
 
Gitarrspelande, ost, vin och öl med trevligt sällskap avslutade gårdagen och idag spenderades tiden inne i Arcachon. Promenader och självklart maaaat! Frankrike är ju bäst på tre av de saker jag gillar mest, ost vin och choklad! Och varje gång vi tar oss närmare kusten blir det sjävklart musslor. Ska försöka mig på ostron snart också... Sniglarna får nog vänta lite haha
 
 
Bjuder på lite bilder:
 
 
De första stegen uppför... Som var mååååånga fler än vad det såg ut som!
 
 
 
 
 


 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0