4D!!

Idag fick jag testa på 4D för första gången! Vi drog iväg ett stort gäng till Futuroscope som ligger en halvtimma bort i stan med buss. 

 

Visste inte riktigt vad det var för något inna jag åkte dit. Mer än att det var en massa äventyr. Eller nja. Mer upplevelser.. Inte likt Disneyland eller något sådant men att det skulle vara massa 3D och 4D "grejer" där. 

 

Vad hände med värdet här?! För bara ett par dagar sedan var det varmt, 20 grader. Idag k'ndes det närmare 10! Och det regnade såklart. Jag hoppas det blir bättre igen. Men vi trotsade vädret iaf och tog bussarna imorse. 

 

Vi testade på allt från magic shows till 3D filmer där man "flög" över jordens alla platser och natur. Där man hade fötterna var även "filmduken" Så du kunde titta både rakt fram och neråt om du inte var höjdrädd ;)

Andra 3D där det kom vindpustar och ngt kicklade en om benen när fladdermöss kom flygandes bakifrån, golvet skakade och helt plötsligt kändes det som att vi var på skumparty!

 

Men det absolut bästa var när vi skulle testa 4D. Lång väntetid men det var det verkligen värt! Man fick sitta i en fakost av ngt slag ett gäng och sedan var det bara på med glasögonen som täckte ALLT! Nu var det dags. Vi åkte och farkosten rörde självklart på sig! Allt från ner från stup genom de mest smalaste tunnlar och in i ett spindelbo och vi blev till och med dagens lunch för en jättepadda. 

 

Självklart fick man inte ta några bilder på vissa av aktiviteterna. Jag Elin Paulin och Erika orkade heller inte vara kvar till kvällen. Tydligen ska dom ha en jättehäftig vattenshow när det mörknar. Men nej, alldels för frusna handlade vi mat istället och snart ska jag bort till Paulin och fixa Tacos :)

 

Det går som sagt inte att beskriva känslan av 4D. Jag som tyckte 3D var bra, men inte nu nej. Här behöver du inte åka till någon nöjespark och åka de värsta karusellerna. Det räcker ju med att se 4D. HAha gud vad tjatar men det var helt sjukt.

Ni som har testat vet ;)

Futuroscope - The amusement park that gives you more than 25 experiences and a whole new level of fun!

 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0