Paris med farsan

Pappa och Anita kom till Paris denna helg som sagt. En helt underbar helg som vanligt! Vill aldrig lämna Paris men skolan kallar varje gång.. Nu blev det ett par dagar här innan det bär av mot Paris på imorgon igen. För att sedan åka vidare mot Helsingfors och sedan STOCKHOLM! Jag längtar så! Så många kommer befinna sig där just den helgen, så många jag saknar så!!
 
I alla fall.. I Paris.. Nu börjar servitriserna känna igen mig på vissa restauranger, börjar man inte känna sig hemma då? Det belv Eiffeltornet än en gång, men denna gång var det kväll! Så mkt vackrare att se det upplyst måste jag medge!
 
Vi tog oss även upp till Sacre Ceur, vandrade längs med Seine, åt god mat på några av mina favoritställen, shoppade (alldeles för mkt igen! MEN, lite var julklappar denna gång iaf. Fick lätta lite på samvetet) åkte på ngt Da Vinci museum som jag blev helt förbryllad över! Vilken människa! Han var ju helt före sin tid!
Det bästa med att gå på både detta museum och Louvren med pappa är att han är riktigt bra på historia så två dagar fick jag en rejäl historielektion :)
 
Tog aldrig med mig systemkameran och de flesta bilderna är tagna med telefonen, men här kommer några:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0