Paris - Day Two

Paris - Friday
 
Vi kom hem realtivt tidigt torsdag natt och var redo fot for fight fredag morgon! Redan klockan nio var vi ifrån hotellet och vandrade neråt mot Seine. Notre Dame var vårt första mål, hade ännu inte varit inne i denna byggnad så nu var det dags! Skulle ju kunna säga att det ser ut som alla andra Notre Dame i detta land.. Men lite mer pampigt var det!
 
Efter Notre Dame korsade vi Seine och vandrade längs med tills vi såg "Love Locks bron" (Ingen aning om vad det kallas för..) som vi självklart var tvugna att gå över! Tusentals lås som kärlekspar, eller vänner/syskon för den delen, skrivit på och satt dit och sedan kastat nyckeln över bron. Så länge låset sitter kvar så är det evig kärlek. Eller nåt sånt :)
 
Vi fortsatte mot Louvren och Mona innan det sedan stod Vintage på schemat! Vi hade googlat och lyckats hitta flera stycken, 8 om jag inte minns fel. Det roliga var att i 7 av 8 butiker fanns svenskar!! Är det något med denna stad och svenskar som gillar vintage?! 
 
Jag fullkomligt älskade det! Det kunde vara allt från krims krams i en liten butik där man knappt kom fram för det var så mycket folk, till Chanel och Louis Vitton som kostade flera tusen.. Jag kom iaf hem med fyra väskor denna dag. Och syrran hittade en del saker..
 
Klockan tickade på och vi ringde och beställde bord på Chez Janou som vi dagen innan inte lyckades få bord på. Vi gick och köpte lite vin och ost och glömde helt bort Eiffeltornet! Hur kunde vi det?! Vi hade gjort alldeles för mycket shopping. Men det var det värt! Restaurangen kan jag verkligen rekommendera (och självklart var det svenskar där också..) Jag åt gratinerade musslor till förrät och syrran en chevré salld. Hon blev mätt på bara förrätten! Bådas varmrätter bara smälte i munnen! Entrecot och lamm blev det. Och är man i Frankrike måste man ju självklart äta ost, så vi fick dela på en osttallrik till efterrät! Mums säger jag bara. Blir garanterat återbesök!!
Efter restaurangen blev det självklart besök till ett par barere!
 
Som pics from day 2 - Friday:
 




 
 
 









 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0