Day one

Paris - Thursday
 
I torsdags tog jag som sagt tåget till Paris, checkade in på ett hotell och hämtade sedan upp syrran! Vårt största mission denna resa var nog ändp shopping. Eftersom klockan redan var så mycket denna dag googlade vi lite och promenerade till en vintagebutik. (EPISODE)  Självklart kom jag därifrån med en väska.. Hur många har jag handlat sen jag åkte till Frankrike?! Jag har väsk-mani!!!!
 
Vi vandrade runt i Marais området i Paris, fortsatte mot rummet och skulle gå till en rekommenderad restaurang (svenskar hade rekommenderat denna..) självklart var det kö och omöjligt att få ett bord! Och visst fanns där svenskar! Jag vet inte hur många svenskar vi mött på på denna resa!! I nästan varje vintage-butik OCH restaurang!
 
Vi fortsatte vidare mot en restaurang i Bastille området som jag varit på förut. Riktigt fråsh mat! Le Paradis du Fruit. En riktigt god trerättersmiddag med både vin och frukt-smoothies. Sista jag var på denna restaurang km vi dit vid 22.30, och när vi var klara kom det ännu in folk! JApp, i Paris kan man gå ut och äta sent. 
 
Denna kväll hände inte så mycket, vi var hemma runt tolv för att vakna upp pigga dagen efter! 8 vintage-butiker, Notre-Dame, Louvren och Eiffeltornet stod då på schemat!!
 
Några bilder från första dagen:
 







 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0