Dagens bravader

Hälsade på syster i henens och Tobbes lägenhet, hon var samtidigt väldigt noga med att visa det nya huset som de ska flytta in i senare i höst! Tänka sig, lillsyrran skaffar hus innan mig.. Jaja. Vi har aldrig varit särskilt lika.
Eller vad säger jag!

Tobbe kommer hem från jobbet och säger att mitt hår är snyggt! (jag vet att han egentligen inte menar det, om jag inte minns fel vill han att Emma ska spara ut långt, och jag saknar mitt som F**. Hade jag haft pengar hade jag satt i extensions imorgon!! Men nej, jag ska vänka mig :) )

I alla fall, det jag skulle komma till var att han sa att nu är jag och min syster lika som bär! Det enda som skiljer nu är hårfärgen!!

Kan det verkligen stämma?! När hon var uppe nu på min examen var det många som sa att vi var lika, ja det kanske vi har blivit då?

Mitt mission för dagen var att jag skulle ut och springa, Emma var rastlös så jag föreslog den eminenta idén om att ta en tur. Nej, det gick inte, hon hade varit på fest så det blev en väldigt lång promenad is tället! 8 kilometer senare var vi hemma och Emma försvann fortare än vinden in till kranen, fyllde på vätskebalansen och proppade i sig någon alvedon eller två. Sedan var hon redo för dagens jobb-pass!


Jag tog bilen vidare mot pappa där vi skulle grilla ikväll med bonus-sysoken. Stannade på vägen och hittade ett motionsspår! Eftersom jag lovat mamam att jag ska ut och springa med henne i sommar och första passet är på tisdag så måste jag ju tjuvstarta lite (hon springer alltid milen och det har jag aldrig gjort i hela mitt liv...) 5km till blev det i alla fall innan solens strålar smälte bort hela mig. La mig ute i solen någon timma innan det var dags att göra min del av kakan för kvällen. Rabarberpaj!



Nu blir det sängen för imorgon är första dagen på jobbet! (Hur nu det går får vi se.. tydligen har alla som är med i unionen gått ut i strejk, vilket betyder ungefär hälften av alla anställda...)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina Josse, jag saknar dig!

2012-06-11 @ 11:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0