Musée de l'Armée Hotel des invalides

Eller hur det nu stavas?! Jag måste nog se till att börja lära mig franska snart så man kan göra sig förstådd! Eller åtminstone förstå.. Fick till å me en ordbok, engelska till franska, idag på restaurangen... Haha Men många kan ändå mkt mer engelska än vad jag hade förväntat mig! Får se hur det blir när man kommer till en liten mindre ort :)
 
Idag har jag haft sån träningsvärk! Två dagar i Paris och världens träningsvärk, dags att ta tag i träningen snart? Träningsvärk av att gå.. det är INTE ok! Och jag som knappt haft någon linje efter någonsomhelst bikini i sommar har nu både från shorts och två stycken (olika) linnen, på två dagar(!) Tur att sommaren fortsätter lite längre här!
 
Dagen spenderades vid Musée de l'Armée - Hotel des Invalides. En snabb, eller snabb och snabb, jag orkade inte ens se hälften. Såg allt från Frankrikes krigshistoria med all den utrustning man kan tänka sig till Napoleons grav. Efter tre timmar gav jag upp och gick ut och lade mig på en bänk i solen. Råkade visst somna och vaknade sedan upp med Eiffeltornet i vyn och påmindes återigen om att jag var i Paris.. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0