Tillbaka i Växjö

efter en dag i Hultan! (ja de är tydligen så dem kallar det!) och Rock City? Jag har bara läst att Sara checkat in där men det står ju för tusan på skyltarna! Campus Hultsfred - Rock City! Det var mer än vad jag visste.


Men hur kunde det nu komma sig att jag hamnade i Hultsfred?
Jo vi hade en intervju med ett företag i Vetlanda och när jag kollade kartan så såg det ut som att Hultsfred inte låg så långt därifrån. Så jag satte Google Maps på från Vetlanda till Hultsfred. Kändes bra, det måste nog vara rätt håll. Efter ett tag börjar jag undra varför det inte står något vägnummer på den sista biten. Aja, det är väl en lite mindre väg. Och ja! Det kan man lugnt säga! Måste tagit världens genväg genom skogen! Men vet i tusan om det gick snababre alltså. Först kom jag in på en så pass smal väg att det bara fick plats en bil och det kom sånna där gula skultar ni vet med rött runt om som kom pekandes överallt. Och helt plötsligt är jag ute i vildmarken! Efter ett tag står det Hultsfred(!) på en sån skylt!! Va fan, ska det inte vara en sån Blå skylt med vit text??! Nu måste min mobil valt ett helt annat Hultsfred!


Jag fortsatte en bit till. svängde av ytterligare en gång och nu var det inte längre asfalt! Nu var det grus och jord! Och massa hål i vägen Nu gick tankarna runt i mitt huvud. ska jag försöka vända? Men vägen var för liten för att vända! Men mobilen sa att jag snart var framme så jag fortsatte en bit till. YES! Nu kom asfalt när jag kom till ngn korsning. Men va tusan är detta? Jag körde in på ett industriområde lixom från bakvägen typ, ut från skogen, och tänkte. Vad är detta för campus? Massa byggnader av stål och tusen lastbiler. Äh. Jag kör ett varv. Sara messar precis och frågar om jag hittat till Hultsfred. Ehh ja jag stå utanför ngt som heter "It's all about Entertainment Folks!" och sen något som kallades webb partner. Du är rätt säger hon! Ställ dig på parkeringen! Haha what?!


Aja, hennes föreläsning slutade precis så jag fick gå in där, å mycket sant! Det var en byggnad "campus" för alla studenter som läser music & event management.. Vi lunchade, tillsammans med alla lastbilschaufförer haha. Och Saras klass. Fick träffa på Riccardo, Emelie och Matilda också. En föreläsning til väntade. Jag satte mig utanför och började sammanställa intervjun. Efter en timma kom Sara ut, nej nu skiter vi i det här! Så drog vi hem till henne, satt ute en bra stund och sen skulle jag få se hela Hultsfred! Tog väl ca fem minuter skulle jag tro. Vi hann med systemet, en kiosk som har öppet till 24, en mack, ett fik, en pub som har öppet varannan vecka, en skoaffär som gått i konkurs.. ja det fanns inte så mycket mer än så.. Men nu har jag kommit tillbaka till mitt kära campus! Jag valde att följa skyltarna och Saras förklaring denna gång, inte mobilen.. Vad händer ikväll!? Fick precis mess av Sara och Linn som skulle gå runt sjön, men Nej, de fastnade på Fyra krogar och undrade precis om vi inte skulle ut ikväll?!
Tönt-Josse


Snygg Sara
Ännu mera tönt-Josse, får lägga av med det här med att stå framför kameran. Jag passar bäst bakom! :D

Avslutar med Saras nya tatttttooooo!

Kommentarer
Postat av: sara dubbelv

haha älskar din förklaring av hultan :)

va faktiskt på ett mer öde ställe på väg till oskarshamn igår.. trodde inte heller att de fanns.

ses om 2dagar! <3

2012-04-05 @ 09:13:13
URL: http://saarawesterberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0