New York, Dag 3

Vad gjorde vi dag nummer tre? JA just det, det var onsdag och vi hade bestämt att idag skulle det shoppas rejält! Vi köpte biljetter ut till Woodbury Outlet! Skulle tydligen vara världens (?) största outlet med sina 220 designerbutiker! Här gick det att shoppa kan jag lova! Priserna var 20-65% av priserna hemma! 
Här har vi ett ytterligare exempel på hur trevliga amerikanare kan vara, det känns som att antingen är det hyperhjälpsamma eller allmänt bittra. Vi hade lite problem med att hitta vart bussen skulle gå men fler kom och visade oss och till sist var vi rätt! Vi kommer dock på att biljetterna vi köpt för att åka bussen var tvungna att bytas ut till riktiga biljetter! En man kommer fram och visar Linda vart hon ska gå och är supertrevlig. Säger saker somYou can do this! Just go right than left than forward.. You can do this! Eller ja inte världens bästa förklaring men han var ko lugn och som vanligt såg vi väl ut som yra höns. Eller pingviner kanske? :)

Bussen kommer tillslut i alla fall och egentligen fick man inte ta med mat på bussen, men vi hade ju köpt vår frukost påvägen hit! DEt var ju hur lugnt som helts, mannen som precis hade skickat iväg Linda visade oss på och att vi absolut kunde få ta med detta om vi tog av allt skräp sen :)

Vi var ju fortfarnade oroliga för Linda! Och vi hade ju inga biljetter?!?!?! Det var inga problem, I'll take care of your friend sa han sen och vi gick på. Tillslut kommer Linda efter att han hade visat på henne på bussen också. Himlans trevlig kille!

På bussen fick vi samtidigt en liten guidning! Hur bra som helst. Och självklart visste chaufförenom att vi var svenskar så: My friends from sweden! Look at your left, left left Leeeft! (Och där dyker självklart IKEA upp) It's yours, but we have to like it to. med glimten i ögat :)

Väl på Woodbury blir vi som galna, här får vi definitivt dela upp oss! Många butiker blev det, kom dit vid tio och tog bussen sex-sju någon gång. Mycket shopping blev det, Ralph Lauren, Michael Kors, DKNY, Converse, Levis, Marc Jacobs..Ja det fanns hur mycket som helst. Det sista jag Linn, Linda och Sara får för sig att göra är att gå in på någon sportaffär, adidas tror jag minsann det blev.

SaraAlltså jag har ju spräckt min budget med dessa var ju sjukt snabba och billiga!
Linn visar sedan ett par skor hon också hittat, dessa är ju också sjukt snabba! Så snabba att man knappt kan kolla på dem!

Nä, det fick bli sista butiken. Dagens i-landsproblem;
Linn: Alltså jag vågar knappt säga detta man jag har så jäkla ont i armarna! Det är inte meningen att man måste bära runt på alla dessa påsar!


Nu var det dags att hitta bussen hem!
Väl hemma hade vi äntligen fått reda på "restauranggatan", inte alls långt från oss. vi bodde på 43 street och vi skulle till 46. Till och med JAG, med världens dåligaste lokalsinne hittar i denna stad! Vi gick dit i alla fall och hittade en mysig italiensk restaurang. Efter den gudomliga maten (ja, det var rktigt gott även här!) tänkte vi gå vidare för att ta en drink! Vi hade enormt höga förväntningar, the city thats never sleeps! Jag menar, när vi gick hem från The View dagen inann, efter midnatt var fortfande klädbutiker öppna på Times Square. Men denna dag! En onsdag! Vi gick och gick och gick, i cirklar. Inte tusan orkade vi röra oss från Times Square. MEn det skulle vi tydligen! Meetpacking District, där omkring ska tydligen ställena ligga. Vi var på helt fel ställe men Anna, Alexandra och Amanda hittade någon snubbe på gatan som bjöd in dem på en Comic Show. Jag, Sara, Linn och Linda bangade. (Sophie och Emma hade redan gått hem) Så vi fortsatte leta vidare! Och vi fick höra att onsdagar inte är så hett i New York. Det börjar tydligen på torsdagar och sedan eskalerar! JA, vi var på helt fel område. Men vi hittade tillslut en irländsk bar, MKT billig och där satte vi oss och fick i oss våra drinkar :)
Jaaa, det var nog onsdagen i största drag :)

Kommentarer
Postat av: sara

åh jag blir så avis när jag ser dessa underbara bilder, helt underbart ju! Saknar dig vännen<3

2012-04-21 @ 16:53:25
URL: http://sarajenniferlindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0