New York, Dag 1 & 2

Jag är INTE så bra på att bara välja ut Några bilder.. Men en hel del har rensats bort! :) Här kommer i alla fall några från måndagen, när vi anlände, och tisdagen.


(RESTERANDE BILDER KOMMER! någongång :) det dyker säkert upp ett inlägg lite då och då, dag för dag!)

Vi tog flyget från Köpenhamn på måndagen. Började självklart med ett glas skumpa! Hur sk denna resa sluta? Sophie vräker ur sig kommentaren: Ska vi inte satsa på att få spritstopp på planet tjejer?!

Spritstopp, nja.. Men det blev både vin, whiskey och öl! :)


Väl framme på flygplatsen, La Guardia, tog vi taxi till vårt hotell. Det skulle ligga nära Times Square och hade inte direkt fått världens bästa recensioner. Men vad gör det? Vi kommer ju inte vara där mer än att sova!
Väl framme blir nog alla positivt överraskade! Vadå nära Times Square?! MITT PÅ Times Square skulle jag säga! Och standarden var långt över min förväntan åtminstone. Här skulle vi sova gott :)


Det var kväll och vi försvann ut på Manhattans gator direkt efter att vi installerat oss på hotellet. Mat fick det bli!





Skumpa i Köpenhamn!




Hotel Carter - our Hotel!


Dag nummer 2 -tisdag
Vi vaknade pigga och utvilade (?) relativt tidigt på tisdagen och idag skulle vi ta oss ann syd-västra Manhattan! High-Line, Meetpacking District, Soho, Ground Zero, Battery Park, Wall Street... Ja vi gick, och gick, och GICK! Varje dag hela veckan skulle man kunna säga, upp ca nio varje dag och ut direkt och äta frukost och vi hade som mål att vara hemma klockan fem, det hände inte EN ENDA GÅNG.. Vi var nog hemma klockan sju tror jag en kväll i alla fall! Så sena middagar blev det lugnt sagt. MEn vi ville hinna med så mycket som möjligt och när man är nio tjejer tar allt längre tid än man tror ;) Vilket vi kom påi slutet av veckan där vi delade upp oss mer så vi skulle hinna med så mycket som möjligt :)






Breakfast! Bagels med cream cheese och en stor kopp kaffe! Det var nog standarden för de flesta, och färskpressad juice och fruktsallad!






High Line! Detta var något jag missade förra gången jag besökte New York (Vilket jag förövrigt numer gärna kan se som min hemstad i framtiden :D )
Ska man besöka N.Y är detta nog en av topp tio just Du måste göra! Vandra på den gamla järnvägen, några meter över stressen på gatorna upp i mer grönska!









Svensk Vodka?!?!?!
..............................




När vi gick ner från High Line hamnade vi i Meetpacking District
.............................................................................................








Var försiktiga med signalhornen! Nog för att alla bilar använder dem hela tiden här finns det ändå områden där man får böter ifall man skulle använda sitt..
.......................................................




Vi besökte Soho och alla dess butiker. Vill man shoppa märken ska man gör det här! Vill man shoppa second hand ska man göra det här!
................................






Michael Kors - Jadå, det blev populärt bland oss alla!
.............................





Dags för en titt på Ground Zero

............................................








The Statue of Liberty
Frihetsgudinnan sedd på håll!
.............................................




Ett helt normalt gäng!

................................







Och här kommer nästa citat:
Linda kommer skrattande mot oss och vi funderar på varför?!!
Linda: Vet ni vad Amanda frågade????!!!!!
(vi var som sagt nästan längst ner på MAnhattan, Financial District och vi var hungriga! Kan man äta här tro? Amanda slänger i alla fall ut sig till en man:

Are you an information person?

Och detta slänger hon ur sig till en Hot Shot på Wall Street typ.. Han berättade dock att vi var HELT FEL UTE. Do you know this is the Financial District? Nä, det var bara för oss att vandra uppåt längs Broadway och försöka hitta någon restaurang på någon gata :)
..................................................





Och det gjorde vi! Ett riktigt amerikanskt ställe med riktigt goda hamburgare! Det var nog den godaste jag ätit i hela mitt liv!! Amerikanare, de kan sina burgare dom.

Sophie: Tänk om vi skulle lägga ihop alla våra bröst och se vilken bh-storlek vi skulle få?!
Vet inte riktigt vad hon fick det ifrån men diskussionen fortsatte om att Sophie (och var det Amanda?) Kan se alla männsikor som djur! Fattar inte hur de gör men men.. Vi ville alla ha reda på vilka djur vi var.
Anna är tydliggen en ekorre. Anna försöker placera Sophie, En pelikan kanske! Hahah va fan, världens dubbelhaka!
Linda är ett lejon kommer de fram till.
Jag var tydligen lätt att placera, en typisk chiuaua! Det kan jag absolut gå med på :D
Linn: Men kan ni inte lagga upp ett djur till mig då?! Eller är jag en råtta eller något annat skadedjur (som tydligen hade nämnts innan)är jag inte mer en graciös delfin eller något?
JAg vet inte riktigt hur detta samtalsämne slutade men alla blev nog något djur haha..


.........................................................................






Men kvällen kan väl inte ta slut än? Nejdå, vi fortsatte upp mot Times Square igen och gick till The View/The rooftop/Den snurrande baren you name it.
(Vi tyckte däremot att nu var det nog med att gå idag! Amanda går ut på vägen och vinkar in en taxi; JAg har alltid velat göra så! :) )
Det är i alla fall ett hotell där man kan sitta på 48e våningen och antingen abra ta en drink eller avnjuta de olika bufféerna. Vi tog självklart varsin Cosmopolitan när vi kom dit. Också ett ställe jag varmt skulle rekommendera! Vi gjorde ett återbesök en anna kväll för att avnjuta efterrättsbuffén! Massa ostar, frukt, fondue, tårtor.. you name it! 19 dollar för detta kalas. Man måste köpa minst en drink och det kostar 8 dollar för att komma dit om man inte bor på hotellet. Men det är riktigt mysigt och man sitter längs med kanterna, och allt är glasat utåt och det är denna del som snurrar, mitten är fast och där hämtar man maten eller hittar till trappor och hissar. En timme tar det ungefär att komma runt ett varv. Jättefin view över Manhattan!



Kommentarer
Postat av: Linn

Åhhh UNDERBARA bilder Josse! Det är ju som vanligt att man ibland ser lite skev, mätt och allmänt... a du vet! ;) Men superfina bilder ändå!!! Puss

2012-04-20 @ 13:29:16
Postat av: Josse

Gillar att du gillar dem! Och Linn! nog för att jag skrattade åt de flesta bilder jag tog på dig, du är så underhållande haha! Men faktiskt blev det himlans många fina bra på dig :) Puss på dig!

2012-04-20 @ 15:21:56
URL: http://josefineevalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0