Sara har bristande ordförråd!

Jag: Jag vill ha din soffa Emma!
Synd bara att inte pappa kommer hit den  helgen du flyttar!
Emma: Jaaa men det fixar sig, min pappa har ju stor bil så vi kan köra upp soffan till dig när jag flyttar! Eller, min pappa kanske inte kan bära så mycket men JAG kan!
Jag: Ja! Då har jag kanske hunnit få lite muskler så jag kan bära :D

Sara: GLHF

Emma och jag ser frågande på varandra, för sjuttioelfte gången så frågar vi Sara vad tusan hennes förkortningar betyder!
Sara: Good Luck Have Fun!

Men vadå tror hon inte på mig? Klart jag kan bli stark! :D

Emma: Du får lära dig snacka som normala människor Sara
Sara: Jag har bristande ordförråd, så e de bara!

Saras ordlista

Sara: E ni me jaoo, in the club jaoo
Emma: Är du så festsugen Sara?!
Sara: Nej jag ska gå i celibat
Emma: Eller hur!? :P

Sara: Va e celibat? Är det att man bara sitter inne å inte träffar några folk? Eller är det att man lixom inte har sex?

Ja... jag håller nog med om att Sara har dåligt ordförråd...
Ser lite lustig ut gör hon nog me..




Sara: Jag vill inte jobba där längre
Emma: Nähej, vart ska du jobba då?
Boston Consulting Group?

Sara: Nääää va e de?
Emma: Något fancy ftg!
Sara: Ahaaa jag trodde de va (å nu tänker vi alla, läs jag, att Sara tänker på typ bostongurka eller nåt som har med mat å göra)
jaaa, va heter de. Boston.. hm.. ni vet där man (ett företag) kan vara harvest eller kassa-ko eller så!


Emma: Är det inte kaffepaus snart?
Sara: OKEJ! säger hon glatt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0